Yapımcı Şirket: Fictiorama Studios
Yayıncı Şirket: Daedalic Entertainment
Oyun Türü: Macera
Platformlar: PC
Oyunumuz bir macera oyunu, araştırmaya ve incelemeye dayalı bir oyun. Oynanış bakımından Runaway‘e benziyor diyebiliriz. İsmindeki bu gereksiz uzunluk hepimizin canını sıkıyor. “Hangi oyunu oynuyorsun?” diye sorulduğunda “Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today” cevabını verdiğinizde oyunun adının sadece ilk kelimesinin okunduğundan ve gerisinin mırıldanarak geçildiğinden emin olabileceğiniz bir isme sahip. Hikayedeki Michael adlı karakterimiz, uyuya kalmış ve uyuduğu zaman içerisinde bir felaket gerçekleşmiş. Bu felaketten haberdar olmayan karakterimiz sonunda uyanıyor ve maceramız başlıyor.
Bir “Geçmişi olmayan adam” filmini anımsatıyor bize, geçmişe dair hiçbir şey hatırlamıyoruz. Ancak geçtiği ortam kıyamet sonrası bir dünyaya benziyor. Yapayalnız kalmış şehirler, binalar, evler… Amacımız ise geçmişimizi araştırmak ve kim olduğumuzu öğrenmek. Bunu yaparken içinde bulunduğumuz dünyaya ne olduğunu da anlamaya çalışıyoruz. İlerlemek için de etraftaki bulmacaları çözmeye uğraşıyoruz.
Görsel olarak oyunun garip bir tarzı var, fakat bu hiç görmediğimiz bir tarz değil tabii ki, felaket sonrası bir dünya figürleri oyunun kendisinden önceki dönemlerde görülen figürlerle neredeyse aynı. Yana doğru eğilmiş, “Kıyamet kopmuş sonuçta, devrilsem mi acaba yoksa ayakta mı dursam?” diye düşünüp ikisinin ortasında kalmış elektrik direkleri, paslanmaktan toprağa karışma yolunda ilerleyen çinkolar, bunca felakete rağmen hala bulunabilen ve bu yetersizlik içerisinde lambaları sürekli yanık tutmaya yetecek olan elektrik.