Steam, Valve Corporation tarafından oluşturulan oyun sektörüne damga vurmuş bir dijital oyun dağıtım platformudur. Buna ek olarak oyun sektörünün büyük gelişmesiyle birlikte Steam Türkiye de oldukça popüler hale gelmiştir. Platform, mevcut haliyle çok oyunculu oyun, dijital haklar yönetimi, sosyal ağ hizmetleri ve abonelere video akışı sunmaktadır. Steam ilk olarak 2003 yılında Oyun Geliştiricileri Konferansı’nda tamamen bir dağıtım ağı olarak duyurulmuştur. Başlangıçta Valve’in Counter-Strike gibi çevrimiçi oyunlarını güncellemeyle ilgili sorunlarını çözmek için oluşturulmuştur. 2005’in sonlarına doğru platform, satın alınabilen ve indirilebilen üçüncü taraf oyunlarına ev sahipliği yapmaktaydı. Bu tür oyunların ilki Rag Doll Kung Fu ve Darwinia idi. Bundan kısa bir süre sonra, Capcom gibi büyük geliştiriciler de oyunlarını Steam’de dağıtmaya başlamıştır. 2006’da platformda yedi oyun kullanıma sunulmuştur ve 2019’a kadar Steam’de neredeyse 8.300 oyun piyasaya sürülmüştür.

tüm zamanların en çok satın alınan 10 oyunu
Oyun Sektörü 2

Steam, sadece bir mağazadan çok daha fazlasıdır. Masaüstü istemcisi, kitaplığınızı düzenlemek, oyun oturumlarınızı bir izleyici kitlesine yayınlamak ve arkadaşlarınızla sohbet etmek dahil olmak üzere birçok şeyi yapmanıza olanak tanır. Kısacası, Steam’de çok şey var, ancak daha çekici ve kullanışlı öğelerinin çoğu, hem yeni gelenler hem de uzun süredir kullanıcılar tarafından tanınmayabilir.

Masaüstlerinden sanal gerçekliğe, oyun oynama şeklimiz zamanla değişiyor. 2022 yılına kadar 196 milyar dolara ulaşacağı tahmin edilen oyun sektörü, şu anda gezegendeki en hızlı büyüyen endüstrilerden biri olarak kabul ediliyor.

Hem mobil hem de PC alanında Steam Türkiye’nin büyüme nedenleri gerçekten çok fazladır. Oyun sektöründe, “online oyun” ve “e-spor” gibi yaygın olarak kullanılan terimler arasında genellikle kafa karışıklığı vardır – espor aslında devasa online oyun ekosisteminde yer alan yalnızca bir segmenttir:

  • Distribütörler ve Perakendeciler: Oyunları dağıtan ve satan platformlar
  • Akış Hizmetleri: Kullanıcıların oyunları canlı yayınlamasına olanak tanıyan hizmetler
  • Donanım Geliştiricileri: Oyun oynamak için gerekli elektronik altyapıyı oluşturan şirketler
  • Oyun Arenaları: Oyun etkinliklerine ev sahipliği yapan mekanlar
  • Esporlar: Genellikle profesyonel oyuncular arasında organize edilmiş, çok oyunculu video oyunu yarışmaları
  • Yazılım Geliştiriciler: Kullanıcıların belirli görevleri yerine getirmesine olanak tanıyan uygulamalar geliştirin
  • Oyun Yayıncıları: Oyunları finanse eden ve dağıtan şirketler
  • Oyun Geliştiricileri: Oyun geliştiren stüdyolar

Bu ekosistem, bir bütün olarak endüstri için düzinelerce gelir akışı yaratmaktadır. Bu kanalların her biri için mobil oyuna geçiş, büyüme için önemli fırsatlar sunuyor.

Detaylı bilgi için; https://www.hubogi.com/riot-turkiye-ulke-muduru-bora-kocyigit/