Salı , 6 Aralık 2016

THE LEGEND OF ZELDA TWİLİGHT PRİNCESS İNCELEMESİ

THE LEGEND OF ZELDA TWİLİGHT PRİNCESS İNCELEMESİ

The Legend of Zelda serisi Mario’nun da yaratıcısı meydana gelen Shigeru Miyamaraba’nun oluşturmuş meydana geldiği bir oyun serisi. Miyamoto Üstad’ın isminin olması dahi serinin ne civarı kalifiye meydana geldiğini tanımlamak amaçlı yeteri olacaktır. Neticede dünyanın en kocaman oyun yapımcılarından birinden bahsediyoruz. Belki de ad olarak en büyüğünden.

Benim bu seriyle tanışmam emulatörler yardımıyla oluyor ve Ocarina of Time ı n gelmiş geçmiş maksimum metacritic vasatisine sahip oyun meydana geldiğini destek talep etti anında indirip oynanabilir. Grafikleri şuanki aşamada kötüydü. Oynanış kolay değildi. Oyun ilk defa oynayan biri için hakikaten zordu. Bunun için oyuna bayılmıştım resmen. Her şeyiyle epikliğin doruğuna çıkmış bir oyundu ki hâlâ de zaman zaman oynarım. Zelda aşkım böylece başlamış oluyor.

Aradan zaman geçti Dolphin isimli harika bir emulatörün varlığından haberim oluyor. Bununla birlikte Zelda’ya  bağlı oyunlarından da haberim oluyor. Bu oyunlardan biri de TWILIGHT PRINCESS’di. Esasen yazımızın konusu da o.

THE LEGEND OF ZELDA TWİLİGHT PRİNCESS İNCELEMESİ

TWILIGHT PRINCESS ismini duymam basitçe üstte dediğim şekilde oluyor. Sonrasında oyunu araştırmaya başladım. E3 2004 teki ilk gösterimini gördüğümde ağzım açık kalmıştı resmen. Ki bu sabah dahi efsane meydana gelen E3 sunumlarından biridir. Kendi Miyamoto Üstad’ın sunumda tebrik alması oyunun ne civarı kalifiye olduğunun resmen ispatıydı.

Ocarina of Time dan anında sonrasında emulatörlere heyecan salmaya başlamıştım ve sadece bu oyunları ek olarak iyi oynayabilmek amaçlı F710 almıştım. Fazla uzatmayayım oyunu indirdim emulatörün ayarlarını yaptım “highresolutiontexturepack”lar varsa yükledim ve oynamaya başladım.

Oyun Hyrule isimli fantastik bir yeryüzünde geçiyor. Esasen Zelda oyunlarının geçtiği aşamanın adı evrensel adı Hyrule. Oyuna bir rençper olarak başlıyoruz. Küçük tefek işlerde insanlara destek ediyoruz. Her Biri bizi sevip sayıyor, misal biri olarak gösteriyor. Bu bölüm bununla birlikte oyunun mekaniklerine alıştığınız bölüm.

Ardından köydeki çocuklar kayboluyor biz de onları bulmak amaçlı peşlerinden gidiyoruz. Derken kafamıza sopayı yeyip bayılmamız la oyun hakikaten başlamış oluyor. Senaryodan bu civarı belirtmek yeter. Ek Olarak fazla anlatıp da spoiler vermeyelim.

Oyunda tabir yerindeyse 2 çeşitli Hyrule var. Normal Hyrule’de insan formundayken Twilight’a girdiğimizde kurda dönüşüyoruz. Evet oyunda kurt oluyoruz. Bu dönüşüm başlarda senaryo icabıyken bir yerden anında sonrasında tamamıyla bizim elimize bırakılıyor.

Kurt formundayken vatandaşlar ve hayvanlar ruhlara dönüşüyorlar. Onlar bizi göremezken biz onları görebiliyoruz. Üstelik belli bir zaman yaklaşınca söylediklerini de dinleyebiliyoruz. Tavsiyem konuşulanları dinleyin.

The Legend of Zelda zindanlarıyla tanınmış bir oyun serisi bunun için bağlı olarak TWILIGHT PRINCESS de öyle. Ezberleseniz dahi 30 35 dakikadan öncesinde bitirebileceğiniz zindan yok oyunda. Bu gözünüzü korkutmasın zira zindanlar sıkmıyor. Ne bir sürü kolaylar ne de bir sürü zorlar. Zindanların güçlük derecesi bir sürü iyi ayarlanmış. Ne karşınıza çıkan yaratıklar sizi bunaltıyor ne de mekan sizi yoruyor. Azıcık kafayı zorlamanız yetiyor.

THE LEGEND OF ZELDA TWİLİGHT PRİNCESS İNCELEMESİ

Yaratık demişken bahsetmemek olmaz. Bir bir sürü oyunda yaratık öldürdükçe exp kazanır kazandığımız bu explerle level atlarız. İşte bu Zelda da yok. Kapı üzerinize kapanmadığı müddetçe savaşmak zorunda değilsinizdir. Temel bir hesaplamayla BossX2 dir savaşmanız gerekli meydana gelen bölüm. Diğerleri çekil lan yolumdan kısmıdır.

Exp sisteminin olmaması temel bir mantıkla level atlamanın da olmadığını gösterir. Peki level atlama yoksa ne türlü olacak bu iş? Bir Sürü temel mini oyunlarla.

TWILIGHT PRINCESS bu konuyla alakalı misal gösterilebilecek bir oyun. En iyilerinden üstelik belki de favori. Bu mini oyunlar ne bir sürü zor ne bir sürü kolay ne bir sürü sıkıcı ne de bir sürü uzun. Güçlük balansı bir sürü iyi ayarlanan bu oyunların bir çoğu 2 dakikanın altında bitirilebilecek zamanda. Aldığınız ödül ise oynadığınız mini oyuna göre değişiyor. Misal bir oyunda yıldızları topluyoruz. 30 saniye süren bu oyunu tamamlayabilirsek ödülümüz 2 kat ok taşımak oluyor.

Mini oyunlardan bahsetmişken şundan bahsetmemek olmaz. Öyle gideyim ben mini oyun oynayayım upgrade’i yapayım diye bir şey yok. En basitinden üstte bahsettiğim mini oyunu oynayabilmek amaçlı 3. zindanı tamamlamış olmanız lazım. Basitçe uygun item yoksa mini oyunda yok.

THE LEGEND OF ZELDA TWİLİGHT PRİNCESS İNCELEMESİ

The Legend of Zelda ailesinin bir özelliği de destekçi karakterleridir. Bu karakterler oyun içinde bizim sağ kolumuzdur. Bize yapacağımız şeyleri hatırlatır taraf gösterir üstelik bazen de düşmanları işaretlerler.

TWILIGHT PRINCESSyardımcı karakter dair tabir yerindeyse epikliğin doruğuna çıkmış bir oyun. Abarttığımı düşünebilirsiniz ama kesin olarak abartmıyorum; gelmiş geçmiş en epik 3 destekçi oyun karakterinden biri kesin olarak MIDNA’dır. Yeri gelir laf sokar, yeri gelir kızar, yeri gelir ağlar, yeri gelir dalga geçer sizinle. Bir elin parmaklarıyla gösterilebilecek civarı az oyunda bulursunuz böylesi bir destekçi karakteri. Benim aklıma Alyx den (Half Life 2) başkası gelmiyor kendi.

Peki sadece bunları mı yapıyor MIDNA? Dövüşe falan hiç destek etmiyor mu diye aklınıza bir soru geldiyse şu şekilde cevaplayayım. Ediyor. Öncelikle kurt formundayken en kocaman yardımcımız. Aynı zamanda fasttravel’deki en kocaman yardımcımız. Fasttravel öbür oyunlardan bira çeşitli bir mantıkla işlediğinden oynayıp görmeniz ek olarak iyi olur. Bölgeyi keşfetmeniz fast travel amaçlı yeteri civarı değil o civarı söyleyeyim.

Bir bir sürü oyun size toplanabilecek bir sürü şey size sunar. Siz bir şey bulursunuz sonrasında bir yazı çıkar. 25 tane ek olarak toplarsan şu şekilde bir ödül alacaksın veya 5 tane ek olarak toplarsan yeni item açılacak diye. Uğraşır toplarsınız karşılığında aldığınız ödül ise çoğunlukla bir hiçtir.

TWILIGHT PRINCESS de ek olarak doğrusu hiçbir Zelda oyununda böyle bir şey yok. Araştırmacı olmanın, köşe-bucak bakmanın veya bir bir şeyler toplamanın ödülünü hem bir bir TWILIGHT PRINCESS hem bir bir de serinin öbür oyunları size bir sürü iyi veriyor. Bu yüzden kesin olarak bitirmek amaçlı oynamayın bir sürü şey kaçırırsınız.

Zelda ailesinin bir öbür özelliği ise BOSS öldürdükçe canımızın çoğalması. Artma demişken boss’u öldürdükten anında sonrasında yerde kalp (heartcontainer asıl adı) beliriyor onu alınca canımız artıyor. Peki öbür şekilde artıramaz mıyız canımızı? Tabi ki arttırırız. Yazının esas konusu TWILGHT PRINCESS olduğundan ben ondaki sistemi anlatacağım ama öbür Zelda’larda da mantık aynı.

Az yukarda araştırmacı olmanın size oyunda ne civarı bir sürü yararı meydana geldiğini söyledim dikkat ederseniz. İşte bu faydalardan biri de Hyrule ye dağılmış kalp parçaları. Toplamda 45 tane koltuk alıyor bu parçalardan ve her 5 tanesi size ek olarak bir sürü bir can veriyor. Kim uğraşacak bununla diye düşünmeyin zira esasen 2 şer tanesi gireceğiniz zindanlar da var. Geri kalanlar ise mini oyunlar ve küçük araştırmalarla kolaylıkla bulunabilir.

THE LEGEND OF ZELDA TWİLİGHT PRİNCESS İNCELEMESİ

Bosslar demişken öyle bir sürü zor boss savaşları yok oyunda. Üstelik kolay meydana geldiğini dahi söyleyebilirim. Basitçe 3 vuruş birinci aşama 3 vuruş ikinci aşama ve boss ölür. Tabi tüm bosslar böyle değil. Mesele boss değil bossa varmak esasen. Enteresandır zindanda az ilerlediğinizde bossun kapısını görürsünüz ama gidemezsiniz. Zira anahtarınız yoktur.

Fazla uzatmaya gerek yok. TWILIGHT PRINCESS herşeyiyle epikliğin doruğuna çıkmış bir oyun. Sanat eseri deriz ya işte onlardan biri. Ne yapın edin üstelik sadece bu oyun amaçlı gamepad alın ama mutlaka oynayın.

Hakkında Fx

Marmara üniversitesi. Blog Yazarı. Sayfa Yöneticisi.
Share This