Pazar , 4 Aralık 2016

METAL GEAR SOLİD V PHANTOM PAİN İNCELEMESİ

 

Rest of us…. Bu kelimeleri onlarca defa duyacağınız bir maceraya yelken açmak amaçlı Metal Gear Solid V Phantom Pain dünyasında olmalısınız. Evet her ne bir takım civarı fanlar aracılığıyla aslından kopmaya başlayan bir oyun olarak gözüksede, Metal Gear ailesinin Kojima imzalı nihai oyunu Phantom Pain ile oyuncuların genel bağlamda gönüllerine taht kurdu.

 Metal Gear evreni ve konusu ile ilgili birşeyşer yazmak hem bir kafa karıştırıcı hemde uzunca olacağından, heyecan eden oyun severler amaçlı wiki sayfasında ya da Türkçe meydana iştirak eden kaynaklardan faydalanmalarını öneri edeceğim. Deyindiğimiz benzeri Kojima imzalı serinin nihai oyunu meydana iştirak eden Metal Gear, Boss’un intikam yeminlerini konu alan bir çizgide başlıyor. Snake Kıbrıs’taki yıllardır komadaki yatağından uyandığı birden çok hafta sonrasında, bir sinemayı andıran tahmini bir buçuk saatlik bir hareketli görevler kaçırılıyor.

Ilgisiz savaş dönemine isabet iştirak eden 1979 senesinde Sovyet güdümündeki Afganistan çorak topraklarında önce maceramızda başlamış oldu. Burada konunun tümünü yorumlamak pek spoiler olması amacıyla işin teknik kısımlarını ele alacağız.

METAL GEAR SOLİD V PHANTOM PAİN İNCELEMESİ

Aslında Kojima, Ground Zeroes’te Phantom Pain’in çizgisinin ne türlü olacağına konusunda yüzümüze vura vura ipuçları vermişti ve de öyle çıktı. Evvelki oyunlardan çeşitli yanları meydana iştirak eden Phantom Pain’de sanırıım yeryüzünde meydana gelen ve beğenilen ve de değişim gösteren oyun mekanikleri oyuna entegre edilmiş. Bu da oyunun daha kapsamlı bir kitleye hitap etmesine imkân sağlamış ki benim düşünceme göre izlenen siyaset bir sürü yerinde.

Serinin evvelki oyunlarında ara sinematiklerin çokluğu ve konunun orada oyuncuya genellikle sunulması, bu oyunda yerini telsiz konuşmaları ve kasetlere bıraktığı görülmekte. Evet kasetler oyunda kritik ehemmiyete sahip diyebiliriz. Göreve ilişkin bir takım ipuçları,konu ile ilgili bahisler, yöresel şarkılar, klasik müzikler… Kaset işine baya takmış Kojima özetle. Ses olarak ise sizi pek huzursuz etmeyen güzel bir atmosfer kullanmak amaçlı ortam sesleri iyi kullanılmış. Tehlikeleri sezmenizi imkanı sunan uyarılar özenler seçilmiş. Tabiat ve işlek sesleri gayet uygun.

METAL GEAR SOLİD V PHANTOM PAİN İNCELEMESİ

Grafiksel bağlamda ise Fox Enginasıl bir sürü güzel bir iş başarılmış. Detaylandırma, ışıklandırma ve ölçeklendirmeler bu gibi kocaman haritalara sahip meydana iştirak eden bir oyunda hakikaten bir sürü optimize işlenmiş. Aşağı Yukarı bir pc’de kolay bir şekilde oynayabileceğiniz şekilde tasarlanan oyunun grafiksel albenisi ve bununla birlikte 20 gb civarı boyutu hakikaten takdiri hak ediyor. Mother Base

Oyunda orta noktamız, gidişatı tespit eden daha doğrusu gidişatımızı çizen koordinasyon üssümüz. Beynelmilel sularda heyeti, kimseye ilişkili olmayan askerlerden oluşmuş takım diyebiliriz. Durum burda belli bir süre dallanıyor. Vazife anında çalı çırpı, ot, hayvan, birey, tabanca, otomobil ve bir bölüm materyalleri fulton cihazıyla üsse postalıyoruz. Yolladığımız bu canlı-cansız varlıklar biz tabir yerindeyse yol-su olarak geriye dönüyor. Her sevk edilen faktör base’de bizzat departmanın gelişimi ve sonunda bizim gelişimimiz üstelik üssün yüzölçüm olarak gelişmesini dahi sağlıyor. 

METAL GEAR SOLİD V PHANTOM PAİN İNCELEMESİ

Oyundaki idroid ve yardım eden hayvanlarımız ise görevde olmazsa olmazımız. Minik haritalarda D-dog ve kocaman haritalarda D-Horse bizim kankamız oldu özetle. Etikelişimini iyi yaparsanız hakikaten olmazsa olmazlarımız bunlar. İkinici olarak IDROID’imiz var ki oyun nerdeyse burada dönüyor. Mother Base ile bağlantı, geliştirmeler, dökümanlar, kasetler, harita benzeri ve bundan farklı da çeşitlenen işlevler ilişkin cihazımız hakikaten oyuna bir sürü güzel bir yapı katmış. Özellikle dürbün ve fulton gelişimine ben farklı bir özen göstermek bir sürü ciddi. Doğal her mühimmata üstelik ünlü kutuya dahi özelleştirme olanaklı. Bunun yanında oyunda Türkçe olmaması bir sıkıntı. Kritik diyaloglar ve görevler mevcut. Bazen hakikaten insanı zorluyor. Bir ekip olaya el atmıştı Türkçe amaçlı ama daha çıkmadı çevirisi. Klavye dağılımı diğer oyunlardan belli bir süre çeşitli, oynayınca göreceksiniz. Oyun daha bir sürü game pad oynamak üzerine tasarlanmış. Game pad ile daha bir rahat oynanış hissettim.

METAL GEAR SOLİD V PHANTOM PAİN İNCELEMESİ

Bu oyun ve seri amaçlı sayfalarca yazı yazılıp anlatılsa, bir o civarı da hikayesinin devam ettiğini göreceksiniz. Bu oyunu incelemelerden daha bir sürü oynayıp tecrübe etmenizi öneri ederim. Hikaye bağlayıcılığı tarafından ise evvelki oyunların konu ve ipuçlarında göz gezdirmeniz size farklı bir avantaj sağlayacaktır. Farklı bir incelemede görüşmek dileğiyle. İyi eğlenceler.

Hakkında Fx

Marmara üniversitesi. Blog Yazarı. Sayfa Yöneticisi.
Share This