, , , ,

League of legends Destek Şampiyon Rehberi : Janna

Herkese merhaba arkadaşlar sitede ki ilk yazımla karşınızdayım.

Ülkemizde en sevilen MOBA oyunlarından biri olan League of Legends ya da herkesin bildiği adıyla Lol. Lol gerçekten güzel bir oyun ve bence bunu güzel yapan şey ise tam anlamıyla takım oyunu oluşudur. Eğer iyi bir takım oyunu yoksa, kişiler bireysel olarak ne kadar yetenekli olursa olsun, ekranda BOZGUN yazısı belirmesi kaçınılmazdır. Bu sebeple her oyuncu kendine düşen rolü iyi bilir ve buna uygun davranır ise ekranı ZAFER yazısı süsler.

Bu yazımda sizlere Destek Şampiyonu Janna hakkında, oyun içi bilgisi verirken , aynı zamanda kendi uyguladığım taktiklerden söz edeceğim. Bu yüzden lafı uzatmadan Janna hakkında yazımıza başlayalım.

JANNA

Sizce de çok karizmatik değil mi?

Oyunda destek şampiyonu denilince benim aklıma gelen ilk şampiyonlardan biridir çünkü pasifi dahil, tüm yetenekleri bir destek şampiyonundan beklenildiği gibi. Oyunda ki taşıyıcı şampiyonları korumak için bire birdir. Rakip şampiyonun sizi kovalamasına izin vermez. Aynı zamanda rakip şampiyonu kaçırmaz. Canınızı tazeler. Üsse geri dönmenize gerek kalmaz. Adc’ler için oyuna A.M.K kılıcı ile başlamak gibidir. Kısacası Janna çok fonksiyonlu bir destek şampiyonudur. Sırada yetenekleri ve bunları nasıl kullanabileceğimize bakmakta.

PASİF: PUPA YELİ

Oyunda hareket hızı, size bir çok üstünlük kazandırır. Janna’nın bu pasifi, belirli bir çevre de, Janna’ya doğru gelen dost şampiyonların hareket hızını artırır. (%8)

Bu pasifi Janna iyi kullanırsa, kendi koridorunda taşıyıcı şampiyonun hem rakibe daha hızlı ulaşmasını sağlarken hem de sıkıntılı bir durumda beraber kaçmalarını sağlar.

Unutmamak gerekir ki Janna pozisyonunu iyi almalıdır ki, pasif devreye girsin. Neyse ki Janna’nın W yeteneği olan MELTEM’in pasifi ile hem hızlanıp hem de minyonların içinden geçebildiğinden, pozisyon almada çok sıkıntı yaşamamakta. Lakin unutmayalım ; W yeteneği bekleme süresinde iken pasif çalışmamaktadır. Dikkatli olalım. 🙂

Q YETENEĞİ: UĞULTULU KASIRGA

Bu yetenek ilk kullandığınızda, belirlediğiniz alana doğru bir hortum hazırlarsınız. Belirli bir süre geçtikten sonra hortum, belirlediğiniz yöne doğru ilerler ve karşısına çıkan rakipleri havaya savurup hasar verir.

Bedel: 90/105/120/135/150 mana

Menzil: 1700

Janna’nın bu yeteneğini, hortumu koyar koymaz etkinleştirirseniz, rakiplere verdiği hasar ve havaya savrulma süresi az olacaktır. Aynı zamanda etki menzili de. Hasar 60/85/110/135/160 (+%35 yetenek gücü). Havaya savurma süresi 0,5 saniye. Eğer hemen aktifleştirmezseniz, 3 saniye sonra kendiliğinden aktifleşir ve her saniye başına verdiğiniz hasar ve havaya savurma süresi artar. Her bir saniye
İçin hasar 15/20/25/30/35 (+%10 yetenek gücü) artarken, havaya savurma süresi ise 0.25 saniye artar. Yetenek 3 saniye beklemiş ise menzili maksimum olur.

Rakipleri rahatsız etmekte üstüne yoktur bu yeteneğin. Rakip yeteneği ilk kullandığınızı görse de, yetenek aktifleşmedikçe nereye gideceği belli olmadığından rahatsız olacaktır. Dikkati dağılan rakip, hasar yememek için farm kaçırabilir. Eğer şanslı iseniz hem hasar yiyip hem de farm kaçırabilir. 

Bu yeteneği kaçma içinde kullanabilirsiniz. Sizi ve ya dost şampiyonu kovalayan rakibin güzergahına bırakacağınız hortum sayesinde, savrulan rakibinizden güven içinde kaçabileceksiz. Aynı zamanda yeteneğin iyi kullanımı, yeteneklerini sabitlenerek kullanan şampiyonların kabusu olabilirsiniz.

Eğer yakın bir zamanda bir dövüş olacağını hissederseniz, içgüdülerinize güvenip biraz uzağa bir Q bırakabilirsiniz ve hortumun tüm güçle gelmesi sonucuyla güzel bir üstünlük kazanabilirsiniz.

Fazla mana harcayan bir yetenek olduğundan sık sık kullanmanız ilerde sıkıntı doğuracağı için, gereksiz yere kullanmamanızı tavsiye ederim.

Kullanması biraz ustalık isteyen bir yetenek çünkü yeteneğin ilk kullanıldığını rakip görüyor ve hortum yavaş bir biçimde ilerlediğinden, rakip rahatlıkla kaçabiliyor. Bu yüzden kullanırken doğru şekilde yerleştirdiğinizden emin olun.

W YETENEĞİ: MELTEM

Janna’nın pasif olarak hareket hızı artar ve minyonların içinden geçebilir. Aktif kullanımında rakibe hasar verir ve yavaşlatır. Bekleme süresinde yeteneğin pasifi çalışmamaktadır. Yani rakibe bu yeteneği attıktan sonra, minyonlara takılıp yakalanmamaya özen gösterin. 

Bedel: 40/50/60/70/80 mana

Menzil: 600

Yetenek hazır iken, hareket Hızı %9/11/13/15/17 (+%2 Yetenek Gücü) kadar artar.

Bir rakibe uygulandığında 60/115/170/225/280 (+50% Yetenek Gücü) büyü hasarı verir ve hareket hızını 3 saniyeliğine %24/28/32/36/40 (+%6% Yetenek Gücü) azaltır.

Janna W yeteneğini kullanmanız gereken iki an var. Birincisi rakip kaçmaya başladığında, ikincisi siz kaçmaya başladığınızda. Dövüşün başında atamanız çok doğru bir karar olmayacaktır çünkü sizin aldığınız eşyaların destek eşyaları olması ve ilk üzerine düşeceğiniz yeteneğin E yeteneği olması nedeniyle zaten az hasar vereceksiniz. Bu sebeple benim söylediğim iki durumda kullanırsanız daha etkili olacaktır.

Yeteneğin pasifi işinizi çok kolaylaştırmakta. Verdiği ek hareket hızı ve minyonlara takılmama sayesinde pozisyon alırken, kaçarken ve kovalarken size ciddi anlamda kolaylık sağlıyor. Bekleme süresini hesaba katarak kullanımı sonucunda takımınızın skor almasını veya vermemesini sağlayabilirsiniz.

E YETENEĞİ : FIRTINANIN GÖZÜ

  Geldik benim en sevdiğim yeteneğe. Oyunda kalkan veren her yetenek gibi kullanışlı ve üstelik verdiğiniz kişinin saldırı gücünü de artırmakta. Bu sayede destek olduğunu, taşıyıcıya fazladan bir A.M.K kılıcı hediye etmek gibi. Üstelik bu yeteneği, kulelere dahi verebilmektesiniz ve kule tarafından öldürülen rakip sizin hanenize puan olarak geçmekte.
Bedel: 70/80/90/100/110 Mana
Menzil: 800

Kalkan dağılana kadar en fazla 80/120/160/200/240 (+70% Yetenek Gücü) hasarı önler ve 10/17.5/25/32.5/40 (+10% Yetenek Gücü) saldırı gücü verir.

Bu yetenek ile Adc’yi rahatlıkla koruyabilirsiniz. Adc bir takasa girdiğinde bu yetenek sayesinde karlı olarak çıkan taraf olacaktır. İlk olarak bu yeteneği tamamlayın. Verdiği kalkan gücü ve saldırı puanları çok yüksek. Bekleme süresi de az olduğundan sık sık takasa girebilmekte.

Rakip, az canlı gördüğü dostunuza tutuştur atıp bıraktığında, bilmediği şey sizin bir melek misali bir anda  oraya gelip E yeteneği ile tutuşturun icabına bakacak olmanızdır. Evet E yeteneği zamanla hasar veren yeteneklerin baş düşmanı diye biliriz.

Fazla mana harcamadığından rahatlıkla kullanın. Oyunun başlarında koridorunuzda size en büyük üstünlüğü sağlayacak olan yetenek işte budur.

R YETENEĞİ : MUSON

 R yeteneği Ultimize takım savaşlarını kazandırabilir de kaybettirebilir de. Öyle önemli bir yetenek benim için çünkü Ulti‘yi kullandığınızda yakınınızda ki rakipler sizden belli bir mesafe savruluyorlar ve çevrenizde ki dost şampiyonlara zamanla bir miktar can veriyorsunuz.

Bedel: 100 Mana
Menzil: 725

Etraftaki rakipleri geri savurur ve yakındaki takım arkadaşlarına 3 saniye boyunca saniye 100/150/200 (+50% Yetenek Gücü) Can kazandırır.

Ultinizi ne zaman kullanacağınız gerçekten çok önemli çünkü erken veya geç kullanırsanız pek bir işe yaramayabilir. Zamanında kullanılan bir ulti ise tüm savaşın kaderini değiştirebilir.

Ultimizi ellikle taşıyıcı şampiyonları korumak üzere kullanabilirsiniz. Taşıyıcı katilleri bir anda avları olan sizin taşıyıcınızın üzerine zıpladıklarında, aynı hızla onları geldikleri gibi geri döndürebilirsiniz. Özellikle Rengar ve Kha’zix gibi şampiyonların planları suya düşürmekte bu ultinin üzerine yok.

Eğer pozisyonunuzu iyi alırsanız, bazı rakipleri tamamen savaş dışı bırakabilirsiniz çünkü rakip eğer tam yerinde ise duvarlarında arkasına düşebiliyor. Bu sebeple kendinize güvendiğiniz an Flaş ve ulti ile takımınızı galibiyete götürebilirsiniz .

 

Evet değerli arkadaşlarım ilk yazımın sonuna gelmiş bulunuyorum. Umarım beğenirsiniz. Eksik veya hatalı gördüğünüz yerleri bana bildirirseniz çok memnun kalırım. Başka rehber ve konularda görüşmek dileğiyle hoşçakalın.