Salı , 6 Aralık 2016

Doğu ve Batının Oyun Geliştirme Konusundaki Farklılıkları

Birçok itirafın ve açıklamanın geldiği Parsi kentinin populer Cité des Sciences et de l’Industrie mekanında gerçekleşen konferanslarda, bugün yeni bir konu karşımıza çıktı. Konami ve Square Enix firmalarında çaba sarfeden; Fox Engine ve Luminous Engine ile çalışmalar yapan Julien Merceron, pek çok bireyin merak ettiği o soruya cevap verdi.

Bandai Namco firmasında uluslararası bilişim müdürü olarak sektörde devam eden Merceron, Batı ve Doğu için oyun geliştirir iken; aradaki farkların neler olduğunu bizlere açıkladı. İlk olarak popüler isim, geliştirici ekip yapılarından bahsetti.

Doğuya baktığımız zaman hiyerarşik bir yapının olduğu; çoğunlukla tek bir bireyin projenin çekirdeğini oluşturduğunu belirtti. Bunun için örnek olarak ise Metal Gear serisinde Hideo Kojima’nın; Final Fantasy oyunlarında ise Hironobu Sakaguchi’nin çekirdek olduğunu açıkladı. Batı da ise bunun için ters olarak, bir takım oluşturulduğunu dile getiren isim, oyuna katkıda bulunan her birimin oyun ile ilgili söz hakkının olduğunu açıkladı.

Yani oyundaki değişimlerde tek çekirdeğin sözü değil, takımdaki bütün kişilerin sözünün geçtiğini açıkça belirtti.

Doğu ve Batının Oyun Geliştirme Konusundaki Farklılıkları!

Diğer bir konu ise görsel ögeler oldu. Bu konuda sanatçıların devreye girdiğini dile getiren isim, Doğu’da bu ögenin kutsal olduğunu belirtti. Genel olarak görselliğe ehemmiyet veren doğu firmalarının, teknik konulara bu kadar da ehemmiyet vermediğini açıkladı. Fakat, batı firmalarında bu vaziyetin dengelediğinin vurgusunu yapan Merceron, bu yüzdendir ki batı oyunlarının biraz daha sistemlere sadık kaldığını söyledi.

Son olarak ise populer isim, işe olan bağımlılıklardan bahsetti. Doğu’da kendi canını tehlikeye atma derecesinde bir fedakarlık olduğu görülür iken, batı firmalarında ise her birimin birbirine biraz daha idrak içinde yaklaşıldığının altını çizdi.

Hakkında Fx

Marmara üniversitesi. Blog Yazarı. Sayfa Yöneticisi.
Share This