DESTEK ŞAMPİYONLARI: MORGANA

Herkese merhaba arkadaşlar sizlere Morgana şampiyonu ile izleyebileceğiniz taktiklerden bahsedeceğim. Lafı uzatmadan hemen yeteneklere geçiyorum.
Bildiğimiz meleklere benzemeyen Morganamız...

PASİF:  KARANLIK ESARET

  Oyunda bulunan can emme özelliği verir. Yani Morgana her büyü hasarı verdiğinde canı verdiği hasara bağlı olarak iyileşir.

Bu pasif özellik kısa savaşlarda etkisini hissettirmese de koridorunuzu tutarken veya vur kaç taktiklerini uygularken çok kullanışlı olabiliyor. Zaten kendisinin bekleme sürelerinin uzun olması uzun savaşlarda bir dezavantaj oluşturmakta. Bu sebeple yeteneklerinizi kullandıktan sonra rakipler hala ayaktaysa fazla ortalıkta dolanmayın derim J

Koridorda canınız azaldı üsse dönerek zaman kaybetmek istemiyorsanız. Rakibe fazla yaklaşmadan Q ve W yeteneklerinizi minyonlara kullanarak iyileşmeniz mümkün. Özellikle W yeteneği etki alanı ve kaldığı süre yüksek olduğu için minyonların yoğun olduğu alanlarda kullanılması ile alacağınız etki yüksek olacaktır.

Pasifi bir başka etkili kullanımı ise üzerinize tutuştur sihirdar büyüsü kullanıldığındadır. Eğer rakibiniz sizin canınız az olduğunda tutuştur kullanırsa panik yapmayıp, sakin olun, etrafınıza bakın eğer rakip minyonlar varsa büyü hasarı veren yetenekleriniz ile can emme kullanın. Eğer orman tarafındaysanız aynı işlemi ormanda ki tarafsız canavarlar üzerinde kullanabilirsiniz.

Q YETENEĞİ : KARANLIK ESARET

   Bu yetenek ile bir doğrultuda karanlık bir küre fırlatırsınız ve isabet ettiği rakibi belirli bir süre sabitler.

 Bedel: 50/55/60/65/70 Mana

Menzil: 1175

Atılan karanlık enerji ışını, vurduğu ilk rakibi 2/2.25/2.5/2.75/3 saniyeliğine yerine sabitleyerek, 80/135/190/245/300 (+90% Yetenek Gücü) büyü hasarı verir.
İlk tamamlamanız gereken yetenek budur. Çünkü her verdiğiniz puanla artan sabitleme süresi rakip için can sıkıcıdır. Zira 3 saniye içinde bir takım savaşının kaderi belirlenebilir. 3 saniyeden bahsediyoruz oyun içinde bildiğin müebbet hapisten pek bir farkı yok J

Yeteneğin menzili uzun ve atılan kürede yavaş gitmemekte. Bu yüzden çimenlerde kurulan bir pusu ile rakibi gafil avlayabillirsiniz.

Koridorunuzdasınız ve rakip şampiyonun baskını ile karşılaştınız. Sizin taşıyıcınız üzerine tüm hevesiyle bir sırtlan gibi geliyor ama hesaba katmadığı bir şey var bu da sizin Q yeteneğiniz. Hevesi ve kendisi oracıkta sabitleniyor. Siz ve dost şampiyonunuz çoktan güvenli bir yere geçmiş oluyorsunuz.

W YETENEĞİ : ZULÜM TOPRAĞI

  Belirli bir alanı lanetleyerek üzerinde bulunan düşmanlara bulunduğu süre içinde zarar verir.

Bedel: 70/85/100/115/130 Mana

Menzil: 900

Bir alanı 5 saniye boyunca lanetler. Lanetlenmiş bölgedeki rakipler her saniye eksik can değerlerine bağlı olarak 16/32/48/64/80 (+22% Yetenek Gücü) ila 24/48/72/96/120 (+33% Yetenek Gücü) büyü hasarı alır.

Eğer destek şampiyonu olarak oynuyorsanız yetenek gücünüz az olacağından bu yeteneği en son tamamlamanız uygun olacaktır.

Alanı etkili ve her ilk seviyede bile 5 saniye durması nedeniyle rakip şampiyonları rahatsız etmede çok kullanışlı olmakta. Eğer eşya olarak Büyü Hırsızının Marifeti almışsanız yetenek ile eşyanız pasifini devreye sokarak altın kazanabilirsiniz.

Rylai’nin Kristal Asası eşyası ile de çok uyumlu bir yetenek çünkü alanının büyük olması ve uzun kalma süresiyle; eşyasının pasifi olan yavaşlatma etkisini oldukça hissedilir yapmaktadır.

E YETENEĞİ : KARA KALKAN

  Kendisi veya dost bir şampiyonun üzerine bir bariyer koyar. Bariyerin zamanı bitene veya belli bir büyü hasarı alana kadar. Hem olumsuz etkilerden hem de büyü hasarından korur.

Dost bir Şampiyonun etrafına, 5 saniye süren bir kalkan yerleştirir. Kalkan 70/140/210/280/350 (+70% Yetenek Gücü) büyü hasarını emer ve kırılana kadar engelleme etkilerini önler.

Morgananın harika yeteneği biraz zorlasalar ulti bile olur, o derece yani. Yeteneğin etkili kısmı gelen büyü hasarları önlemesi değil bariyer oldukça olumsuz etkilerden etkilenmemenizdir.

Taşıyıcı karakterin üzerinde kullandığınızda dost şampiyon sabitlenme, sersemletme, yavaşlatma vb. gibi etkilerden etkilenmeyeceği için rahatça hareket edecektir.

Büyü hasarı veren yeteneklerin hasarını önemli ölçüde engellediği için büyü hasarı veren yeteneklerin doğal düşmanı.

Oldukça kullanışlı sadece tıklayarak kullandığınız için ıskalama olasılığınız yok.

Tek kötü tarafı bekleme süresinin uzun olması. Kısa süren bir savaşta bir kereden fazla kullanmak pek olası değil.

Koridorunuza baskına gelen rakip ormancıların planlarını bozma konusunda üzerine yok. Hele rakip Hecarim ise saldırdığı kişinin içinden geçip gidişini izlemek oldukça eğlenceli oluyor. J

R YETENEĞİ : RUH PRANGASI

  Belirli bir menzilin içinde ki tüm rakipleri zincir ile bağlar bağladığı an büyü hasarı verir ve yavaşlatır. Rakipler 3 saniye içinde belirli bir menzilin dışına çıkamazlar ise tekrar büyü hasarı alırlar ve 1,5 saniye sersemlerler.
Bedel: 100 Mana

Menzil: 625

Karanlık zincirler, yakındaki rakip Şampiyonlara 150/225/300 (+70% Yetenek Gücü) büyü hasarı verir ve onları 3 saniyeliğine %20 yavaşlatır. 3 saniyenin sonunda, kurbanlar ek 150/225/300 (+70% Yetenek Gücü) büyü hasarı alarak 1.5 saniye sersemler.Rakip Şampiyonlar, Morgana’dan uzaklaşarak zincirleri kırabilir.

Ulti her ne kadar isabet yeteneği isteme de yeteneğin etkin olabilmesi için rakip yakınlaşmanız gerekiyor.

Menzili az olduğu için rakip şampiyonlar hemen menzilinden çıkabiliyor böylece sersemlemeden kurtuluyor. Rakiplerin işini zorlaştırmak için olabildiğince yakınlarına gitmeniz gerekiyor. Bunun için önce Q yeteneği ile sabitleyiz yanına gidip ultiyi aktifleştirebilirsiniz. Böylece rakibin 3 saniye içinde menzilden çıkması zor olacaktır.

Rakipler ultilin menzillinden kaçmak yerine size odaklanabilirler eğer 3 saniye bitmeden ölürseniz ultiniz bozulacaktır. Morgana ise bir tank şampiyonu olmadığından 3 saniye bitmeden rahatlıkla eriyebilir. Bu yüzden korkmayın çözümümüz var. Çözümün adı Zhonya’nın Kumsaati. (Morgana’yı bu eşyasız düşünemiyorum.) Zhonya’nın Kumsaati sizi 2.5 saniye dokunulmaz kılacağından ultinizi aktifleştirdikten rakipler size odaklanırsa eşyayı aktif edin, gerisini takımınız halledecektir.

Ultinizi E yeteneği ile beraber kullanmayı pek unutmayın derim zira sersemlediğiniz an rakipler sizden hemen kaçacak veya Zhonya’yı aktifleştiremeyecek olmanızdan dolayı öleceksiniz.

Ultiyi kullandığınızda etkilediğiniz her şampiyonu sersemletmeyi başarmanız pek mümkün olmayabilir. Morgana’nın ultisi aktifleştikten sonra çil yavrusu gibi dağılan rakiplerin hangisine peşinden gideceğinize önceden karar verir. Yoksa sağ sol aşağı yukarı derken elinizde hiç av kalmaması mümkündür. L

Evet arkadaşlar şimdilik Morgana hakkında söyleyeceklerim bunlar. Başka yazılarda görüşmek üzere esenlikle kalın. J


Hakkında yasin

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Share This